To już fakt – w naszym ośrodku możesz wziąć udział w warsztatach dla rodziców, wychowawców, wszystkich, którzy żyją „z” lub wychowują młodych ludzi. Oczywiście interpretacja tego, w jakim wieku są „młodzi ludzie” daje wiele możliwości. Jesteś rodzicem małego dziecka, Twoje dziecko jest już przedszkolakiem, od dawna chodzi do szkoły, a może jest nastolatkiem? Pozytywna Dyscyplina jest uniwersalną metodą wychowawczą. Udział w warsztatach może okazać się przełomowy dla Waszej rodziny. Nie dowiesz się, jeśli nie sprawdzisz!
Czego możesz się nauczyć:
– zrozumieć swoje dzieci
– wspierać ich naturalny potencjał
– wychowywać je na mądrych, pewnych siebie, odpowiedzialnych i wrażliwych dorosłych
– SKUTECZNIE radzić sobie z codziennymi trudnościami, takimi jak ubieranie się, wychodzenie z domu, sprzątanie, mycie zębów, podejmowanie obowiązków domowych, ustalanie reguł i tym podobne.
Główne zasady Pozytywnej Dyscypliny
- Pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność, pomaga im poczuć, że są ważne w rodzinie i społeczności.
- Jest jednocześnie pełna szacunku i wymagająca: miękka i zdecydowana w tym samym czasie, czyli twarda dla problemu i miękka dla osoby.
- Jest skuteczna długofalowo: bierze pod uwagę to, co dziecko myśli, czuje, czego się uczy i jakie podejmuje decyzje o sobie samym i o swoim świecie i jak decyduje się postępować w przyszłości, aby przetrwać i odnosić sukcesy.
- Uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych: szacunku, dbania o innych, rozwiązywania problemów, współpracy oraz umiejętności wnoszenia wkładu i bycia pożytecznym w domu, przedszkolu, szkole i większej społeczności.
- Zaprasza dzieci do odkrywania, jak bardzo są zdolne i kompetentne. Zachęca je do konstruktywnego używania swojej osobistej siły i autonomii.
Pozytywna Dyscyplina dostarcza rodzicom gotowych narzędzi i technik do pracy nad sobą i do pracy z dzieckiem.
Narzędzia i koncepcje, które obejmuje Pozytywna Dyscyplina to:
– Wzajemny szacunek. Dorośli modelują szacunek do swoich potrzeb i wymagań sytuacji, będąc wymagającymi wobec dziecka, pozostając jednocześnie życzliwymi i pełnymi szacunku dla jego potrzeb.
– Identyfikacja przekonań stojących za zachowaniami. Za każdym zachowaniem dziecka kryje się pewne przekonanie, często błędne. Skuteczna reakcja na nieodpowiednie zachowanie dziecka możliwa jest właśnie dzięki zrozumieniu, powodów, dla których dzieci robią to, co robią. Próba zmiany samego zachowania bez zmiany przekonań skazana jest na niepowodzenie.
– Efektywna komunikacja i umiejętności rozwiązywania problemów
– Dyscyplina, która uczy (i nie jest ani zbyt pobłażliwa, ani zbyt każąca).
– Koncentracja na poszukiwaniu rozwiązań, a nie na karaniu.
– Stosowanie zachęcania (zamiast pochwały). Zachęcanie zauważa wysiłek włożony w działanie i osiąganie postępów, a nie wyłącznie sukcesy. Zachęta buduje trwałe poczucie własnej wartości i sprawczości.
Masz pytanie o kolejny termin warsztatów – zadzwoń: 502286416
Zostaw komentarz