Proponowany warsztat ma stać się okazją do doświadczenia siebie w relacjach społecznych niezbędnych dla efektywnych relacji pomagacz – klient. Stąd też po pierwszej części treningu, podczas, której uczestnicy będą mogli trenować podstawowe umiejętności niezbędne w kontakcie interpersonalnym, druga będzie okazją do praktycznego wcielenia się w sytuacje społeczną – pomagania klientowi. Część ta oparta jest na zasadach funkcjonowania grup Balinta.

Czas trwania warsztatu: 20 godzin. Koszt: 150 zł

Adresat: nauczyciele, pracownicy socjalni, lekarze, pielęgniarki, personel pomagający, wolontariusze

Bloki programowe:

* Aktywne słuchanie
* Bariery komunikacyjne
* Ukryte programy i założenia w moim pomaganiu
* Podstawowe werbalne umiejętności pomagania
* Moje granice kontaktu niewerbalnego
* Odzwierciedlanie jako umiejętność pracy własnym ciałem
* Preferowane systemy reprezentacji u klienta jako element kontaktu
* Dostrajanie się do klienta poprzez odpowiednie predykaty
* Analiza transakcyjna jako narzędzie pracy z klientem
* Prowadzenie rozmowy z klientem