O wychowaniu praktycznie – cykl artykułów drukowanych w dwumiesięczniku „Tęcza”
Akceptacja siebie: jak to zrobić?
Mama – dziecko, o wyjątkowości przywiązania
Na wakacyjnym szlaku
O świętowaniu
O korzeniach, czyli o wzmacnianiu poczucia tożsamości
Rytuały świąteczne w aspekcie funkcjonowania psychicznego dzieci
O zabawie
Ukryte talenty
A kiedy pojawia się rodzeństwo
Miejsce choroby w naszym życiu
Zaczyna się … – czyli o gotowości szkolnej słów kilka
O spontaniczności
Sztuka odpoczynku
Docenić codzienność
Psychologia na poważnie (dla odważnych)
Kuźnik, M. (2002) Projektowanie własnego życia jako forma działalności u progu dorosłości. W: A. Brzezińska, K. Appelt, J. Wojciechowska (red.), Szanse i zagrożenie w rozwoju w okresie dorosłości. Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
Kużnik, M. (2003). Tworzenie zorientowanych na przyszłość programów działań jako szansa na przezwyciężenie kryzysu normatywnego we wczesnej dorosłości. (red.) R. Derbis. Niepokoje i nadzieje współczesnego człowieka. Częstochowa: Wydawnictwo WSP
Kuźnik, M. (2001). Proces tworzenia i kształt przyjmowany przez Zorientowane na Przyszłość Programy Działań w okresie wczesnej dorosłości – doniesienia z badań. Psychologia – Prace Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie 9, 45 – 68.
Kuźnik, M. (2002). Poznawcze uwarunkowania tworzenia Zorientowanych na Przyszłość Programów Działań. Psychologia – Prace Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie 10, 25 – 50.
Kuźnik, M. (2004). Nauczyciel w teatrze życia – czyli o projektowaniu własnej drogi. Psychologia – Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie 12, 95 – 104.
Kuźnik, M. (2005).Geneza rozwoju kompetencji projektowania własnej przyszłości. Psychologia – Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie 13.
Kuźnik, M. (2007).Tożsamość psychospołeczna osób niepełnosprawnych – implikacje rozwojowe. Psychologia – Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie 15.
Chwilka refleksji
D. Kuźnik : „Ślubuję ci miłość…”, Edycja Świętego Pawła, 2007